Батькам

       


 

СТРУКТУРА 2017-2018 навчального року

 

Навчальні заняття організовуються за семестровою системою:

 

Перший семестр  з 01 вересня по 22 грудня 2017 року

Другий семестр   з 10 січня по 31 травня 2018 року 

К А Н І К У Л И 

Осінні канікули

з 30 жовтня 2017 року по 05 листопада 2017 року 

Зимові канікули

з 25 грудня 2017 року по 09 січня 2018 року 

Весняні канікули

з 26 березня 2018 року по 01 квітня 2018 року

Літні канікули 

з дня закінчення навчального року по 31 серпня 2018 року

 

 

10 заповідей Януша Корчака для батьків

 Януш Корчак - видатний польський педагог, письменник, лікар і громадський діяч, який відмовився врятувати своє життя тричі заради дітей.

 

У перший раз це сталося, коли Януш прийняв рішення не емігрувати до Палестини перед окупацією Польщі, щоб не залишати «Будинок сиріт» напризволяще. Вдруге - коли відмовився бігти з варшавського гетто. А в третій - коли всі мешканці «Будинку сиріт» вже піднялися у вагон поїзда, що відправлявся в табір, до Корчака підійшов офіцер СС і запитав:

 

- Це ви написали «Короля Матіуша»? Я читав цю книгу в дитинстві. Хороша книга. Ви можете бути вільні.

 

- А діти?

 

- Діти поїдуть. Але ви можете покинути вагон.

 

- Помиляєтесь. Не можу. Не всі люди - мерзотники.

 

Кажуть, що Корчак по дорозі в Треблінку розповідав дітям казки, щоб відволікти їх від важких думок. Ці епізоди настільки характерні для особистості «старого лікаря», настільки відповідають стилю всього його педагогічного і людського життя, що не виникає сумнівів - це було саме так.

 

Януш Корчак - педагог, який відмовився покинути своїх дітей на порозі газової камери. Не покинув і загинув у німецькому концентраційному таборі Треблінка разом зі своїми вихованцями - дітьми з варшавського «Будинку сиріт», хоча міг би врятуватися.

 

Після всього сказаного можна більше нічого не знати про Корчака. Пропонуємо вам ознайомитися з принципами виховання дітей, рекомендованих цією неймовірною людиною.

 

1. Не чекай, що твоя дитина буде такою, як ти, або такою, як ти хочеш. Допоможи їй стати не тобою, а собою.

 

2. Не вимагай від дитини плати за все, що ти для неї зробив. Ти дав їй життя, як вона може віддячити тобі? Вона дасть життя іншому, той - третьому, і це незворотний закон подяки.

 

3. Не зганяй на дитині свої образи, щоб у старості не їсти гіркий хліб. Бо що посієш, те й пожнеш.

 

4. Не стався до проблем дитини звисока. Життя дане кожному під силу, і будь упевнений - її життя таке ж складне, як і твоє, а може й складніше.

 

5. Не принижуй!

 

6. Не забувай, що найважливіші зустрічі людини - зустрічі з дітьми. Звертай більше уваги на них - ми ніколи не можемо знати, кого ми зустрічаємо в дитині.

 

7. Не муч себе, якщо не можеш зробити щось для своєї дитини, просто пам'ятай: для дитини зроблено недостатньо, якщо не зроблено все можливе.

 

8. Дитина - це не тиран, який заволодіває всім твоїм життям, не тільки плід з плоті і крові. Це - та дорогоцінна чаша, яку Життя дало тобі на зберігання і розвиток в ньому творчого вогню. Це - розкріпачена любов матері і батька, у яких буде рости не «наша», «своя» дитина, але і душа, яка дана на зберігання.

 

9. Умій любити чужу дитину. Ніколи не роби чужій те, що не хотів би, щоб робили твоїй.

 

10. Люби свою дитину будь-якою - неталановитою, невдахою, дорослою. Спілкуючись з нею - радій, бо дитина - це свято, яке поки що поруч.

 


 

Інтернет-безпека для батьків

 

 Виконання наступних пунктів допоможе захистити вашу дитину під час перебування її в мережі:

 

 1. Виконання трьох основних правил:

a) Приділяйте увагу захисту устаткування та інформації:
• Регулярно обновляйте операційну систему.

 

• Використовуйте антивірусну програму.
• Застосовуйте брандмауер.
• Створюйте резервні копії важливих файлів.
• Будьте обережні при завантаженні нових файлів.
b) Захистіть себе в он-лайні
• З обережністю розголошуйте особисту інформацію.
• Думайте про те, з ким про що розмовляєте.
• Пам’ятайте, що в Інтернеті не вся інформація надійна та не всі користувачі відверті.
c) Дотримуйтеся правового поля
• Законів потрібно дотримуватися навіть в Інтернеті.
• Дотримуйтеся загальноприйнятих норм спілкування
• При роботі в Інтернеті не забувайте піклуватися про інших так само, як про себе

 

2. Створіть безпечну зону та контролюйте дотримання дитиною межцієї зони
Постарайтеся разом з дитиною, знайти корисні, цікаві й безпечні сайти, які вона переважно буде відвідувати надалі. Періодично відвідуйте їх разом. З таких сайтів сформуйте список дозволених сайтів в програмному забезпеченні системи мережної безпеки вашої системи, наприклад – для цього можна застосувати налаштування параметрів оглядача (не забудьте при цьому програмно заборонити доступ до налаштувань з сторони інших користувачів). В цьому випадку якщо дитині необхідно зайти на новий сайт, їй прийдеться попросити вашої допомоги на додавання його адреси в перелік дозволених сайтів, отже ви матимете змогу оцінити безпечність сайту до того, як він стане вільно доступним дитині. Крім того корисно встановити програму – фільтр. За допомогою програм фільтрації можна встановити обмеження веб-сайтів на основі змісту. Це означає, що встановивши й настроївши таку програму, Ви можете заблокувати для дитини доступ до сайтів, які містять матеріали, визначені як небезпечні (порнографія, насильство, суїцид тощо).

 

5 простих правил для батьків


Підвищуйте власну комп’ютерну та інтернет-обізнаність.

Опановуйте інтернет разом із дитиною.

 

               З метою надання батькам і педагогам допомоги з питань захисту дітей від впливу шкідливої інформації розроблено ряд посібників і складено перелік рекомендованих для дітей онлайн-ресурсів. Зазначені матеріали допоможуть відкрити дітям цікавий, корисний і, головне, безпечний Інтернет.

 

Лист Міністерства №1/9-768 від 06.11.09 “Про захист дітей та молоді від негативних інформаційних впливів”

 

Посібники, які Міністерство пропонує використовувати
 батькам і педагогам для навчання дітей безпечному користуванню Інтернетом:

 

  1. Діти в Інтернеті: як навчити безпеці у віртуальному світі: посібник для батьків / І. Литовченко, С. Максименко, С Болтівець [та ін.]. – К.: ТОВ “Видавни-чий будинок «Аванпост-Прим»”, 2010. – 48 с. (http://online-bezpeka.kyivstar.ua).
  2. Виховання культури користувача Інтернету. Безпека у всесвітній мережі:  навчально-методичний посібник/А.Кочарян,Н.Гущина.–К.,2011.–100с. (http://old.mon.gov.ua/images/newstmp/2011/18_02/3/4press.pdf).
  3. Безпечне користування сучасними інформаційно-комунікативними технологіями / О. Удалова, О. Швед, О. Кузнєцова [та ін.]. – К.: Україна, 2010. – 72 с.
  4. Памятка для батьків “Діти. Інтернет. Мобільний звязок”, розроблена Національною експертною комісією України з питань захисту суспільної моралі  (http://www.moral.gov.ua/news/311/).
  5. Перелік рекомендованих для дітей онлайн-ресурсів, затверджений на засіданні Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі (рішення N 2 від 20.04.2010).

Поради батькам щодо зняття в дітей психологічного напруження

 

У “шкільному” житті першокласники стикаються з труднощами, невдачами, незаслуженими звинуваченнями, образами, допускають помилки, потрапляють у конфлікти.

Найбільш доцільними для зняття психологічного напруження учнів молодшого шкільного віку (як вважає В.І. Шахненко) є дихальна гімнастика, фізичні навантаження, домашній затишок, спілкування з тваринкою  , живопис, художнє слово, театр, позитивні емоції, музика та спілкування з природою.

Батькам доцільно знати способи зняття психічного напруження в дітей.

1. Глибоке дихання

Зробити глибокий вдих, випинаючи живіт уперед до відчуття участі в цьому діафрагми. Видихнути трохи повільніше,  до втягування живота всередину. При цьому дитина повинна уявляти, що вдихає цілющий кисень - здоров'я, спокій, а видихає повітря, непотрібне організмові, позбавляючись  хворобливості та хвилювання.

2. Фізичні навантаження

Найкращим  способом зняття нервового напруження є  фізичні навантаження - фізична культура та фізична праця. Якщо в дитини поганий настрій, їй необхідно гратися на свіжому повітрі в рухливі ігри, спортивні ігри — футбол, волейбол, теніс.

3. Домашній затишок, спілкування з домашнім улюбленцем.

Дитина повинна знати, що коли їй дуже важко, її образили, треба йти додому. Домашній затишок, добре і лагідне слово рідних допоможуть їй. Учені вважають, що кішка та собака знімають стресовий стан, заспокоюють нервову систему.

4. Живопис

Живопис своїм розмаїттям кольорів, грою світла й тіні створює особливу музику картини. Так вважав французький художник Е.Делакруа. А російський вчений Ф.Шмідт писав, що колір сам по собі, незалежно від предмета, якому він властивий, справляє на глядача певний психофізіологічний вплив.

5. Художнє слово

Читання цікавої казки, оповідання сприяє зменшенню нервового напруження і заспокоює дитину.

6. Театр

Вважають, що він має магічну силу впливу на психіку. Якщо є така можливість, відвідайте з дитиною ляльковий театр, подивіться мультфільм.

7. Позитивні емоції

З давніх-давен відомо, що усмішка, жарт, гумор знімають психічне напруження. Ю.Нікулін писав: "Я твердо вірю: сміх зміцнює здоров'я і подовжує життя". Почитайте з дитиною гуморески, відвідайте цирк.

8. Музика

Людям здавна відомо про цілющі властивості музики. Російський невропатолог і психіатр В.М. Бехтєрев довів, що в дитячому віці нормальному, здоровому розвиткові організму сприяють ніжні колискові пісні, спокійна музика.

 9. Спілкування з природою

Природа заспокоює нервову систему, робить людину добрішою. Отже, якщо в дитини поганий настрій - відпочиньте з нею серед природи.

(Матеріали для бесід  дібрано за порадами В.І.Шахненка).

10. Гра

Гра – явище феноменальне, вона притаманна всім дітям без винятку. Особливу значущість гра має для першокласників,  оскільки це діяльність, без  якої  дитина шести років нормально жити і розвиватись не може. У навчальному процесі через його регламентованість не завжди є можливість  забезпечити  необхідні для розгортання справжньої гри умови. Йдеться про ініціативу, добровільність, спонтанність, необмежене мовне спілкування. Тому  батькам  учнів першого класу доцільно подбати про те, щоб у вільний від шкільних занять час діти достатньо гралися.  Чим більший вибір ігор, тим  легше  розкрити  індивідуальні  можливості  й обдарування кожної  дитини, створити оптимальні умови для її  повноцінного розвитку. 

Творчо, оригінально наслідуючи дорослих, поведінку уявних персонажів, їхнє  ставлення до оточення, дитина засвоює моральні норми,  на чуттєвому рівні прилучається до культури  середовища,  що її оточує. Другий фактор, яким  зумовлюється виховний вплив творчих ігор, – реальні міжособистісні стосунки дітей у процесі гри. Вони мають величезне значення для подальшого розвитку особистості,   засвоєння норм поведінки в дитячому середовищі.


Шановні батьки!

Пам’ятайте

- Якщо дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти.
- Якщо дитина живе у ворожості, вона вчиться агресивності.
- Якщо дитину висміюють, вона стає замкнутою.
- Якщо дитина росте в докорах, вона вчиться жити з почуттям провини.
- Якщо дитина росте в терпимості, вона вчиться приймати інших.
- Якщо дитину підбадьорюють, вона вчиться бути вдячною.
- Якщо дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою.
- Якщо дитина живе в безпеці, вона вчиться вірити в людей.
- Якщо дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе.
- Якщо дитина росте в розумінні, вона вчиться знаходити любов у цьому світі.

Заборонені звертання до дитини

1. Ну скільки разів тобі повторювати?
2. Я сказала – зроби!
3. Ти що, не зрозумів?..
4. У всіх діти як діти, а ти…
5. За що мені така кара…
6. Не лізь, коли не можеш зробити…
7. І в кого ти такий вдався?..
8. Невже тобі важко запам’ятати, що…
 

Необхідні звертання до дитини

1. Давай - но вирішимо разом…
2. Як ти гадаєш?..
3. Мій любий…
4. Це ти добре придумав…
5. Я така вдячна долі, що ти в мене є…
6. Упевнена , що ти зможеш…
7. Тобі добре вдасться…
8. Я завжди знала, що ти розумний…


 П'ять речей, які батькам не можна робити в соціальних мережах

Американський блогер Ден Тайнан, який піднімає питання виховання дітей в епоху стрімкого розвитку технологій, називає речі, які батькам краще не робити в соцмережах.

Так само, як ознайомлення дітей з тваринним світом, як роз'яснення правил гри у футбол, бесіди про правила поведінки в соціальних мережах рано чи пізно стають невід'ємною частиною виховання дитини.

Однак певні правила повинні поширюватися не тільки на дітей, але й на їхніх батьків. Нюансів використання соціальних мереж багато, і багато що залежить від віку та особистості дитини. Але існує п'ять речей, які батькам не варто робити в жодному разі.

1. Забороняти дітям реєструватися у соцмережах. Якщо дитина захоче зареєструватися, скажімо, на Facebook, вона це зробить. Якщо не з домашнього комп'ютера, то зі смартфона, з комп'ютерів друзів, комп'ютерів у школі або в бібліотеці. Забороняти щось легко, але відстежувати виконання цієї заборони практично нереально. Буде набагато краще, якщо діти заведуть профіль на ваших очах, а не десь в іншому місці.

2. Ставити дітей у незручне становище. Батькам звично присоромлювати дітей у всіх на очах. Але в соцмережах цього краще не робити, інакше дитина може видалити вас з друзів і перестати розмовляти. Особливо, якщо дитина підліткового віку. Навіть простий лайк вона може сприймати по-своєму. Тому продовжуйте стежити за сторінкою свого чада, але утримуйтеся від лайкання і коментування.

3. Додавати друзів дитини собі в друзі. Як правило, батьки додають друзів дитини до списку своїх друзів задля того, щоб наглядати за ними. Але деякі діти можуть сприймати такі запити, незалежно від ваших справжніх мотивів, вкрай дивно. Якщо друзі вашої дитини самі попросять зафрендити їх, це чудово. Тільки не починайте публікувати що-небудь на їх стінах.

4. Публічно критикувати дитину. Робити дитині зауваження в соціальних мережах – дуже погана ідея. Ден Тайнан розповідає, як кілька років тому припустився такої помилки, публічно посваривши сина за непристойний статус. Як з'ясувалося пізніше, цей статус був лише цитатою з реп-композиції. Але син видалив Дена з друзів і додав назад лише кілька років потому. Тайнан усвідомив, що було б набагато краще, якби він поговорив із сином оффлайн і попросив його або видалити статус, або хоча б уточнити в публікації, що це цитата.

5. Забувати про те, що перша соцмережа – це лише початок. Будьте лояльні до своєї дитини і не критикуйте її перший досвід поведінки в соцмережах. Доглядати за дитиною на Facebook досить легко, майданчик не дозволяє публікувати непристойні знімки або іншим чином неналежно себе поводити. Якщо ви хочете прищепити дитині основи правильної поведінки в соцмережах, не будьте тираном. Адже коли діти підростуть, вони можуть зареєструватися в Tumblr, де немає жодних обмежень, а профіль буде від вас закритий.

 


                                ПАМ’ЯТКА БАТЬКАМ ДЛЯ СПІЛКУВАННЯ З ДИТИНОЮ 

 

 Дорогі мамо й тато!  

 Для того щоб я виріс здоровою і щасливою людиною, мені дуже потрібно,щоб ви пам’ятали про те, що для мене важливо і необхідно вже зараз.

 

  • Любіть мене і не забувайте виражати свою любов (поглядом, дотиком, посмішкою). Любіть мене просто за те, що я є, і я стану ще кращим. Піклуйтеся про мене.
  • Не бійтеся проявляти ваші батьківські вимоги до мене. Я повинен знати межі дозволеного.
  • Не порівнюйте мене з іншими. Я маю право  бути іншим, і я єдиний такий на всій землі, неповторний.
  • Більше думайте про те, які почуття я переживаю, ніж про те, як я поводжуся. Часто моя поведінка залежить від мого емоційного стану.
  • Я дуже вас люблю і хочу, щоб ви мене любили. Тому не засмучуйтеся , коли я дратуюся і злюся на вас, коли вередую або кричу. Мої  відчуття, як і ваші змінюються. Можливо, я хочу,щоб ви більше звертали на мене увагу.
  • Не робіть за мене те, що я можу зробити сам. Я відчуватиму себе маленьким і не захочу зростати. Продовжуватиму вимагати, щоб ви обслуговували мене.
  • Не звертайте надто багато уваги на мої погані звички. Зайва увага, а особливо заборона, лише сприяють їх закріпленню. Краще допоможіть мені усвідомити, у чому їх шкода для мене.
  • Ніколи не обзивайте мене.Це боляче ранить мене, здається, що я найгірший в світі і мені ні для чого робити щось хорошее. Тоді руйнуються всі мої надії, і я не вірю в себе. Це впливає на мою самооцінку. Як я зможу виправдати ваші очікування відносно мого майбутнього , якщо я так і не навчуся любити себе?
  • Не бийте і не принижуйте мене. Я виросту і мститиму всьому світу ,караючи себе і своїх дітей,роблячи вас нещасними. Мені не хочеться житии у злому і непривітному світі,тому не бийте мене зараз, від цього я не стану кращим.
  • Пред’являйте вимоги, які відповідають моєму віку, тоді я зможу їх виконувати.
  • Дайте мені право на помилку і не заставляйте мене вважати,що мої помилки – злочини. Усі люди можуть помилятися. Ніхто не досконалий.
  • Не вимагайте від мене пояснень щодо моєї поганої поведінки. Інколи я сам не знаю,чому зробив те або інше. Краще допоможіть мені усвідомити, чим це погано і чим шкодить мені та оточуючим.
  • Знайдіть час і вислухайте мене. Інколи мені дуже хочеться розповісти про себе і про мої проблеми.
  • Не викликайте у мене відчуття провини і не говоріть: «Через тебе в моєму житті нічого не складається! Через тебе в домі лише сварки!» Адже я не відповідаю за проблеми дорослих.
  • Пам’ятайте,що я багато чого вчуся у вас і хочу бути схожим на вас.
  • Не оберігайте мене від наслідків моєї діяльності.Мені необхідно вчитися на власному досвіді.
  • Будьте зі мною щирими, завжди і у всьому: коли виражаєте свої відчуття, коли слухаєте мене, коли робите зауваження та ін. Якщо схвалюєте – схвалюйте щиро. Радійте щиро. Якщо ви говорите і думаєте одне,а відчуваєте зовсім інше – я це бачу і відчуваю невпевненість у собі.
  • Будьте готові сприймати мене,як особу окрему від вас і не схожу на вас.
  • Запрояв моїх почуттів не хваліть і не лайте мене,допоможіть мені усвідомити, що почуття просто є і відчувати їх може кожен,відчувати не забороняється і не соромно.
  • Даруйте мені щодня хоча б півгодини свого життя, і хай ці півгодини належатимуть тільки мені: ні про кого і ні про що не думайте в цей час,  окрім мене. Це ви заповнюєте мій емоційний вакуум, і я буду твердо впевнений у тому, що ви мене любите і я вам потрібен.
  • Не робіть мені зауважень в присутності інших. Поговоріть зі мною про це наодинці.

 


ГРАФІК РОБОТИ  практичного психолога НВК "Оболонь"

 

Лук`янової Марини Анатоліївни (каб. 210-А) 

 

Дні тижня

Інтервали робочого часу

Види роботи

Понеділок

9.00-17.00

Консультації вчителів

Робота з учнями

Аналітична робота

Вівторок

9.00-17.00

Консультації вчителів

Робота з учнями

Аналітична робота

Середа

9.00-17.00

Консультування батьків

 Консультації вчителів

Робота з учнями

Четвер

9.00-17.00

Методичний день

 (наради, семінари)

П’ятниця

9.00-17.00

Консультації вчителів

Робота з учнями

 Аналітична робота